استفاده از آنتن‌های چند بانده با تعداد پورت بالا با افزایش تعداد کاربران تلفن همراه، به ضرورتی انکار ناپذیر تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۳۷۰۵۰۵
تعداد بازدید : 49

به گزارش جام جم آنلاین، یک شرکت دانش بنیان با بکارگیری بهترین نخبگان رشته‌های مخابرات، مکانیک و مهندسی صنایع از برترین دانشگاه‌های کشور و با استفاده از مجهزترین کارگاه‌های داخلی توانسته طراحی و تولید این نوع آنتن‌ها را بومی‌سازی و از خروج چندین میلیون دلار ارز در سال جلوگیری نماید.

در دنیا تعداد محدودی از شرکت‌ها تولید آنتن‌های ۸ بانده را انجام داده اند. این نوع آنتن‌ها برای ایجاد پوشش ارتباطات تلفن همراه روی دکل‌ های BTS استفاده می‌گردد.

طراحی این آنتن‌ها نیازمند داشتن دانش و تخصص مخابرات و برای تولید صنعتی دانش و تخصص در حوزه تولید صنعتی، طراحی سخت‌افزاری آرایه‌های آنتن با مواد و متریالی که بازدهی طرح مخابراتی را داشته باشد مورد نیاز است، مانند؛ طراحی آرایه‌های آنتن در باند‌های مختلف، طراحی شیفت دهنده‌های فاز، طراحی چگونگی قرارگیری آرایه‌های آنتن، چگونگی عملکرد مکانیزم RET (رت)، طراحی ریدوم یکپارچه مناسب جهت پوشش آنتن و مقاوم در برابر عوامل محیطی، طراحی سینی جهت قرارگیری و اتصال آرایه‌ های آنتن به آن، جای‌گذاری جهت کابل‌بندی، طراحی مکانیزم RET بر اساس طرح مخابراتی و طراحی درپوش‌های آنتن.

آنتن‌ های مخابرات سلولی، بیش از دو دهه است که در شبکه‌ های مخابراتی کاربرد دارند. با افزایش کیفیت ارتباطات، شرکت‌های خارجی متعددی برای تولید آن‌ها اقدام کرده اند که اخیرا شرکت‌های چینی خصوصا شرکت هوآوی گوی سبقت را از شرکت‌های اروپایی و آمریکایی ربوده است. تفاوت عمده آنتن‌ها و توسعه آن‌ها طی دو دهه گذشته عمدتا شامل افزایش تعداد پورت‌های خروجی، افزایش عرض باند، افزایش بهره و کاهش ابعاد و قیمت تمام شده این آنتن‌ها بوده است.

آنتن هشت بانده از سری آنتن‌های ۱۶ پورت است که دارای دو باند فرکانسی مجزا از هم می‌باشند که به آنتن‌های اکتا بند معروف هستند. آنتن ۸ بانده قابلیت استفاده از دو باند پایین و شش باند بالا به صورت MIMO (مایمو) را داراست و همه باند‌های استاندارد سلولی زیر ۳.۵ گیگا هرتز را پوشش می‌دهد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها